Ayrı ayrı paketlenmiş ürünler halinde Clarence Birdseye tarafından geliştirildi ve 6 Mart 1930′da, ABD’nin Massachussets eyaletinin Springfield kentinde 10 ayrı mağazada satışa sunuldu. Birdseye, 1912 ile 1915 yılları arasında Labrador’da balıkçılık üzerine araştırmalar yapan bir ABD heyetine katılmıştı. O zaman, bazı gıdaların derin dondurucularda dondurularak uzun süre korunabileceği düşüncesi kafasında yer etti. Birdseye, konuya ilişkin notlarında şunları yazıyordu: “Bazı yerlilerin, sıfırın altında
50 derecede balık avladıklarını gördüm. Balıklar, sudan çıktıkları anda donuyorlardı. Aylar sonrabuzlar çözüldüğünde, bu balıklardan bazıları hâlâ canlıydı.” Birdseye, Labrador’dayken balıkları ve sebzeleri su dolu kaplar içinde dondurarak taze bir biçimde saklamayı öğrenmişti. 1924 yılında Gloucster’de “General Seafoods Corp.” adında bir firma kurarak bu işi ticari olarak yapmaya karar verdi. Ancak şirketi, beş yıl sonra 22 milyon dolar karşılığında Postum Co.’ya devretti. Yapılan anlaşma gereği, Birdseye sözcüğü iki ayrı sözcük halinde (Brids Eye) şeklinde mamullerin üzerine yazılacak ve bu alamet-i farika olarak kullanılacaktı. Önceleri, donmuş besinlerin perakende satışında hayli zorluk çekildi. Ambalajların soğutucu dolaplar içinde saklanması gereği, müşteriler tarafından kolay görülemiyorlardı. Ayrıca ev hanımları, bu tür besinlere henüz alışkın değillerdi. O yıllarda çekilen zorluğu, bir tezgâhtarın, “35 sentlik bir paketi bir hanıma tanıtıp satabilmem için tam beş dakika uğraşmam gerekti” şeklindeki sözleri, çok iyi tanımlar. Ne var ki, 1933 yılında tüm engeller aşıldı ve ABD’de donmuş besinleri perakende olarak pazarlayan mağaza sayısı 516′yı buldu.
50 derecede balık avladıklarını gördüm. Balıklar, sudan çıktıkları anda donuyorlardı. Aylar sonrabuzlar çözüldüğünde, bu balıklardan bazıları hâlâ canlıydı.” Birdseye, Labrador’dayken balıkları ve sebzeleri su dolu kaplar içinde dondurarak taze bir biçimde saklamayı öğrenmişti. 1924 yılında Gloucster’de “General Seafoods Corp.” adında bir firma kurarak bu işi ticari olarak yapmaya karar verdi. Ancak şirketi, beş yıl sonra 22 milyon dolar karşılığında Postum Co.’ya devretti. Yapılan anlaşma gereği, Birdseye sözcüğü iki ayrı sözcük halinde (Brids Eye) şeklinde mamullerin üzerine yazılacak ve bu alamet-i farika olarak kullanılacaktı. Önceleri, donmuş besinlerin perakende satışında hayli zorluk çekildi. Ambalajların soğutucu dolaplar içinde saklanması gereği, müşteriler tarafından kolay görülemiyorlardı. Ayrıca ev hanımları, bu tür besinlere henüz alışkın değillerdi. O yıllarda çekilen zorluğu, bir tezgâhtarın, “35 sentlik bir paketi bir hanıma tanıtıp satabilmem için tam beş dakika uğraşmam gerekti” şeklindeki sözleri, çok iyi tanımlar. Ne var ki, 1933 yılında tüm engeller aşıldı ve ABD’de donmuş besinleri perakende olarak pazarlayan mağaza sayısı 516′yı buldu.
Yorumlar
Yorum Gönder