Paraşütle Atlamayı nedir türleri ilk kim buldu ve kullandı mucidi icadı
Paraşütle Atlamayı kim buldu
22 Ekim 1797 günü, Andre-Jacques Garnerin tarafından, Paris’te Parc Monceau’da yapıldı. Garnerin, 743 metre yükseklikten, bir balondan atladı. 7 metre çapındaki paraşüt, kapalı bir şemsiyeyi andırıyordu ve ortasındaki destek çubuğu bir iple balonun sepetine bağlanmıştı. Şemsiyenin alt ucuna bağlı sepete de Garnerin oturmuştu. Balonun sepetinde bulunan Garnerin’in kardeşi, paraşütün ipini kesti ve paraşüt aşağıya inmeye başladı. Bu anda,
“kapalı şemsiye” açıldı ve iniş yavaşladı.
Paraşütle ilk acil atlayış da, 1808 yılında, Polonya’nın Varşova kentinde yapıldı. Jordaki Kurapento, bindiği Mongolfier balonunun alev alması sonucu paraşütle aşağı atladı. Bu, motorlu uçakların yapımına kadar kayıtlara geçen ilk acil durum atlayışı oldu.
Uçaktan paraşütle ilk atlayış ise, 1 Mart 1912 günü, Yüzbaşı Ablert Berry tarafından, Benosit marka bir uçaktan Jefferson Barracks üzerinde yapıldı. Berry, 300 metre yükseklikten atlamıştı. Anthony Jannus kumandasındaki uçak, Kinloch Park’taki Benoist Uçuş Okulu’ndan saat 2.30’da havalandı. 2.5 saat sonra da atlayışın yapılacağı bölgeye geldi. “Flight” dergisindeki habere göre, Berry’nin paraşütü, atlayıştan sonraki ilk 130 metreden sonra açıldı. Salimen yere inen Berry, derhal yerinden fırlayarak komutanı Binbaşı W.T. Wood’a koştu ve raporunu verdi.
Uçaktan paraşütle atlayan ilk kadın, ABD’nin Kuzey Caroline eyaletinden Bayan Georgia Thompson, 1908 yılında, Charles Broadwick paraşüt ekibine katıldığı zaman, 15 yıllık ev kadını ve anneydi. İlk atlayışını 21 Haziran 1913 günü, Glenn Martin’in kullandığı bir uçaktan, Los Angeles’da, Griffith Parkı üzerinde yaptı. “İnce Broadwick” olarak tanınan bu ilk kadın paraşütçü, 4 Temmuz 1914 günü, San Diego’da ilk kez elle kumanda edilen bir paraşütle uçaktan atladı.
Savaşta paraşütle atlayan ilk askeri pilotlar ise, 1918 yılının baharında, Heinecke tipi paraşütleriyle uçaklarını kullanan Alman Hava Kuvvetleri’ne bağlı pilotlardır. O yılın 1 Nisan’- ında, Jasta 56 adlı hava birliğinden Vzfw. Weimer, Albatross DVa tipi uçağının İngiliz mevzileri üzerinde vurulması sonucu, savaşta paraşütle atlayan ilk askeri pilot oldu. Sağ olarak yere inmesine karşın, İngilizlere tutsak olmaktan kurtulamadı.
Paraşütle kural dışı ilk serbest atlayış, Amerikan Hava Kuvvetleri’nden Çavuş Randall Bose tarafından gerçekleştirildi. Çavuş Bose, bir arkadaşıyla, atlayıştan 300 metre sonra paraşütünü açtığı halde salimen aşağı inebileceğine dair iddiaya girmişti. Deneme, 1924 yılında, Long Island’da yapıldı. 1500 metre yükseklikten atlayan Bose, 500 metre düştükten sonra paraşütünün ipini çekti ve burnu bile kanamadan aşağı inmeyi başararak iddiayı kazandı.
Paraşüt Sporu kulübü 1933 yılında Moskova’da kuruldu. Paraşütçülüğün spor olarak gelişimine büyük önem veren Sovyetler Birliği, ilk spor kulübünün kuruluşundan üç yıl önce de, Sovyet Paraşüt Sporu Festivali’ni düzenlemişti. 1930’lu yıllarda, ülkenin pek çok yerinde yüzlerce paraşüt kulübü kuruldu ve halk parklarının çoğunda atlama kuleleri inşa edildi. Bu çalışmalar, Sovyetler Birliği’ni paraşüt konusunda dünyanın en önde gelen ülkesi haline getirdi.
Paraşütle Atlamayı kim buldu
22 Ekim 1797 günü, Andre-Jacques Garnerin tarafından, Paris’te Parc Monceau’da yapıldı. Garnerin, 743 metre yükseklikten, bir balondan atladı. 7 metre çapındaki paraşüt, kapalı bir şemsiyeyi andırıyordu ve ortasındaki destek çubuğu bir iple balonun sepetine bağlanmıştı. Şemsiyenin alt ucuna bağlı sepete de Garnerin oturmuştu. Balonun sepetinde bulunan Garnerin’in kardeşi, paraşütün ipini kesti ve paraşüt aşağıya inmeye başladı. Bu anda,
“kapalı şemsiye” açıldı ve iniş yavaşladı.
Paraşütle ilk acil atlayış da, 1808 yılında, Polonya’nın Varşova kentinde yapıldı. Jordaki Kurapento, bindiği Mongolfier balonunun alev alması sonucu paraşütle aşağı atladı. Bu, motorlu uçakların yapımına kadar kayıtlara geçen ilk acil durum atlayışı oldu.
Uçaktan paraşütle ilk atlayış ise, 1 Mart 1912 günü, Yüzbaşı Ablert Berry tarafından, Benosit marka bir uçaktan Jefferson Barracks üzerinde yapıldı. Berry, 300 metre yükseklikten atlamıştı. Anthony Jannus kumandasındaki uçak, Kinloch Park’taki Benoist Uçuş Okulu’ndan saat 2.30’da havalandı. 2.5 saat sonra da atlayışın yapılacağı bölgeye geldi. “Flight” dergisindeki habere göre, Berry’nin paraşütü, atlayıştan sonraki ilk 130 metreden sonra açıldı. Salimen yere inen Berry, derhal yerinden fırlayarak komutanı Binbaşı W.T. Wood’a koştu ve raporunu verdi.
Uçaktan paraşütle atlayan ilk kadın, ABD’nin Kuzey Caroline eyaletinden Bayan Georgia Thompson, 1908 yılında, Charles Broadwick paraşüt ekibine katıldığı zaman, 15 yıllık ev kadını ve anneydi. İlk atlayışını 21 Haziran 1913 günü, Glenn Martin’in kullandığı bir uçaktan, Los Angeles’da, Griffith Parkı üzerinde yaptı. “İnce Broadwick” olarak tanınan bu ilk kadın paraşütçü, 4 Temmuz 1914 günü, San Diego’da ilk kez elle kumanda edilen bir paraşütle uçaktan atladı.
Savaşta paraşütle atlayan ilk askeri pilotlar ise, 1918 yılının baharında, Heinecke tipi paraşütleriyle uçaklarını kullanan Alman Hava Kuvvetleri’ne bağlı pilotlardır. O yılın 1 Nisan’- ında, Jasta 56 adlı hava birliğinden Vzfw. Weimer, Albatross DVa tipi uçağının İngiliz mevzileri üzerinde vurulması sonucu, savaşta paraşütle atlayan ilk askeri pilot oldu. Sağ olarak yere inmesine karşın, İngilizlere tutsak olmaktan kurtulamadı.
Paraşütle kural dışı ilk serbest atlayış, Amerikan Hava Kuvvetleri’nden Çavuş Randall Bose tarafından gerçekleştirildi. Çavuş Bose, bir arkadaşıyla, atlayıştan 300 metre sonra paraşütünü açtığı halde salimen aşağı inebileceğine dair iddiaya girmişti. Deneme, 1924 yılında, Long Island’da yapıldı. 1500 metre yükseklikten atlayan Bose, 500 metre düştükten sonra paraşütünün ipini çekti ve burnu bile kanamadan aşağı inmeyi başararak iddiayı kazandı.
Paraşüt Sporu kulübü 1933 yılında Moskova’da kuruldu. Paraşütçülüğün spor olarak gelişimine büyük önem veren Sovyetler Birliği, ilk spor kulübünün kuruluşundan üç yıl önce de, Sovyet Paraşüt Sporu Festivali’ni düzenlemişti. 1930’lu yıllarda, ülkenin pek çok yerinde yüzlerce paraşüt kulübü kuruldu ve halk parklarının çoğunda atlama kuleleri inşa edildi. Bu çalışmalar, Sovyetler Birliği’ni paraşüt konusunda dünyanın en önde gelen ülkesi haline getirdi.
Yorumlar
Yorum Gönder